På svenska In English
Sök:
2017-11-19

Priser i: 









VANLIGA FRÅGOR
(Se svaret längre ner på sidan)

Allmänt
1. Varför har ni begränsade telefontider?
2. Vilken e-post ska jag skicka min fråga till?

Order
3. Vad innebär förskottsbetalning av min order?
4. Jag vill ha min order mot postförskott, kan jag få det?
5. Har ni sett att jag har betalat min order?

Leverans
7. Skickar ni till andra länder än Sverige?
8. Vad är leveranskostnaden för min order?
9. Varför har ni inte alla produkter på lager?
10. Produkten är slut i lager, när får ni den igen?
11. När levereras min order?
12. Varför har min leverans tagit längre tid än utlovat vid beställningen?
13. Varför har jag fått en delleverans och inte fått alla produkter som jag beställt?


Allmänt

1. Varför har ni begränsade telefontider?
Vi har valt att begränsat våra telefontider för att kunna arbeta så effektivt som möjligt, och därmed även leverera din order så snabbt som möjligt. Du kan alltid maila oss din fråga, för vi besvarar mail under dygnets alla 24 timmar. 

2. Vilken e-post ska jag skicka min fråga till?Skicka din fråga till chris@mbsca.com. Uppge gärna ditt ordernummer i rubriken så blir det lättare för oss att kunna hjälpa dig. 

Order

3. Vad innebär förskottsbetalning av min order?
Förskottsbetalning innebär att vi skickar eller beställer din order först när vi sett att du har betalt den. När vi har mottagit din betalning så uppdateras ditt konto, och genom att logga in på sidan kan du se när vi har erhållit din betalning och när vi har skickat din order. 

4. Jag vill ha min order mot postförskott, kan jag få det?
Nej, vi erbjuder tyvärr inte postförskott på ordrar lagda efter september 2007. Detta för att hanteringen blev alldeles för dyr för oss då många postförskottsbeställningar inte hämtades ut. 

5. Har ni sett att jag har betalat min order?
Vid fakturabetalning och inbetalning på vårt bankgiro kan det ibland ta uppemot fyra arbetsdagar innan vi ser din betalning. När vi har sett din betalning så uppdateras ditt konto med den informationen, och du kan själv se att vi mottagit din betalning när du loggar in på vår sida. 

Leverans

7. Skickar ni till andra länder än Sverige?
Ja, vi skickar till hela världen. 

8. Vad är leveranskostnaden för min order?
Det går tyvärr inte att svara på den frågan innan vi vet vad som du har beställt, men när du lägger din order så räknar datorn automatiskt ut hur mycket fraktkostnaden blir, så att du vet kostnaden innan du bekräftar din order. 

9. Varför har ni inte alla produkter på lager?
Vi har marknadens bredaste sortiment av Mercecesstyling, och att lagerhålla samtliga produkter skulle generera en alldeles för hög lagerhållningskostnad, så genom att begränsa vårt lager kan vi även hålla nere kostnaderna på våra produkter, vilket gynnar dig som slutkund. 

10. Produkten är slut i lager, när får ni den igen?
Då merparten av våra varor är beställningsvaror så beställer vi din vara så snart vi sett betalningen på din order. Så är det en produkt du vill ha, lägg bara en order så ser vi till att du får den dig tillhanda så snabbt vi bara kan.

11. När levereras min order?
Din order levereras så fort som ordern är komplett. Önskar du delleverans mot en extra fraktkostnad är det inga problem för oss. Vänligen meddela oss det i så fall.


12. Varför har min leverans tagit längre tid än utlovat vid beställningen?
Vi beställer varor ifrån hela världen, och oftast kan vi hålla utlovad leveranstid, men ibland sker tyvärr händelser som är utanför vår kontroll, tex försenade leveranser eller problem vid tillverkningen. Om något sådant skulle ske så ligger vi alltid på för att försöka få fram din vara så snabbt och ekonomiskt försvarbart som möjligt, och när vi väl får in varan till oss så skickar vi den omgående till dig. 

13. Varför har jag fått en delleverans och inte fått alla produkter som jag beställt?
Ibland kan det tyvärr vara som så att någon produkt i din beställning är restnoterad eller inte går att få fram inom den närmaste tiden, och som en service till dig som kund så delleverer vi då din order kostnadsfritt, detta för att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt.

 


Copyright © MBSCA